Olen jo jonkin aikaa kuumeisesti miettinyt tulevaa olympianeulettani. Vakavassa harkinnassa ovat olleet Haaviston lapaset, vauvan vaate ja sukat. Ne olisivat hyva haaste minun neulomisvauhdilleni ja pitää ottaa huomioon sekin, että koulu alkaa taas olympialaisten aikana, eikä sitä voi laiminlyödä. Isommat projektit kuten paidat, takit ja peitot ovat olleet pohdinnan alusta asti pannassa, koska ne olisivat kertakaikkiaan liian suuri pala nieltäväksi.

Olen sellannut netistä lataamiani ohjeita, lehtiäni ja kirjojani, mutta en ole ainakaan vielä löytänyt The Projektia.

Olen miettinyt Haaviston lapasia niin paljon, että ajatus niiden tekemisestä alkaa tuntua väljähtyneeltä. Haaviston lapaset ovat upeita, mutta ajatus on pyörinyt mielessäni niin paljon, ettei ser tunnu enää mielekkäältä. Lapasissa olisi kyllä haastetta, sillä en ole koskaan aikaisemmin neulonut kirjoneuletta.

Vauvan vaatettakin mietin paljon, mutta se kaatui siihen, ettei sellaiselle ole lähipiirisäni tarvetta, eikä todennäköisesti tule pitkään aikaan tulemaankaan. Vauvan vaatteessa pitää kuitenkin ottaa niin paljon huomioon saajan toiveet, enkä toisaalta halua neuloa jotain, mille ei ole tarvetta.

Jäljelle jäävät siis sukat. Käytän kyllä villasukkia silloin tällöin(Ääni Päässä: Kuka sanoo, että kudottujen sukkien pitää olla villaisia???), mutta olen kuitenkin sen verran kuumaverinen, ettei villasukille ole hirveästi tarvetta(ÄP: mutta kun on niin paljon hienoja malleja! Olet monet kerrat haaveillut kauniiden sukkien perään.). Vaikka olen kuumaverinen, haaveilen Kristelin ja Johannan Punokset puikoille kirjan Virta -sukista. Niissä olisi sopivasti haastetta, sukat aloitetaan varpaista ja niissä on mukavasti palmikoita. En ole koskaan aikaisemmin aloittanut sukkia varpaista.

(ÄP: Mutta toisaalta, ainut asia, mikä niissä takeissa ja paidoissa jumittaa ovat hihat. Mitä, jos sittenkin neuloisit itsellesi slipoverin?) Niin, mitä jos sittenkin neuloisin itselleni slipoverin? Niin, olisiko siinä sopiva projekti? Ei hihoja tarkoittaisi ei jumitusta hihojen kanssa.. Olisihan minulla muutama slipoveri-ohjekin katsottuna..

No, eipä tässä pohdinnassa juuri mihinkään päästy. Olympianeule on vieläkin päättämättä ja vaihtoehtojakin on se alkuperäinen kolme. Haavistot, sukat tai slipoveri. Olipa tästäkin nyt apua...