Polvi on nyt taas leikattu ja ruuvit poistettu. Sääriluussa on nyt kaksi luun läpi menevää reikää. Samaan syssyyn iski vielä vuosisadan flunssa, en uskalla edes arvailla, paljonko kuumetta olisi, jos en söisi kipulääkkeitä kuin karkkia. Polvi ei ole edes kipeä, mutta Buranaa pitää kuulemma syödä tulehduksen estämiseksi/poistamiseksi.

Viime aikoina on valmistunut, tai no, valmistunut ja valmistunut vain perheen joululahjat. Kaikki ovat tosin viimeistelyä eli päättelyä vaille. Niistä tulee kuvia vasta joulunjälkeen. Sisko oli käymässä itsepäisyyspäivän tietämillä. Kyseli kovasti takkinsa perään. Eipä ole sekään kovasti edistynyt, kun olin sen jo melkein unohtanut kaapin perälle. Hyi minua.

Taas olen värjäillyt lankoja.

1124358.jpg Sininen kerä oli alunperin valkoista seiskaveikkaa ja vihertävä oli harmaata Nallea, jota liotin keltaisessa värissä.

1124359.jpg Tässä oli valkoista seiskaveikkaa. Liemessä oli punaista ja sinistä väriä epämääräisessä suhteessa.

Olern tässä nyt parin päivän aikana miettinyt, että eikö olekin täysin järkevää hamstrata lankoja nyt, kun asun vielä kotona ja jalat ovat tukevasti äiteen ruokapöydän alla. Kun hamstraan lankoja nyt, ei minun sitten köyhänä opiskelijana tarvitse kuluttaa vähiä rahojani lankaan, kun sitä on enemmän kuin tarpeeksi omasta takaa. Äiti ei aivan ymmärrä tätä logiikkaa. Minä taas en ymmärrä, kuinka sitä ei voi ymmärtää.